Thursday, November 29, 2012

Ellie Goulding - Figure 8


Still not too old to die young

Wednesday, November 28, 2012

Arrogant people


can't agree more!!

Tuesday, November 27, 2012

OK Go - White Knuckles

How awesome can this video get!

Sunday, November 25, 2012

hmm hmm

so many things i wanna do after exams!
can't wait for all these to be over :D
aniw here's something cute to get you into the mood of Christmas!
image taken from http://imgur.com/7KJzx


Saturday, November 24, 2012

Sigh..

10 seconds later..
such depressing weather these days :/

Friday, November 23, 2012

:D


Working on my next watercolour piece!
but have to put it on hold due to my exams
oh wells ><



Jack Frost

just watched Rise of the Guardians earlier today!
was looking forward to it and im glad to say that the wait was worth it!
really lovable characters! my favourite would definitely be Jack Frost
i think they did an amazing job with the characters and visual effects
as an animation student, really hope to be able to achieve such standards one day!!

If you haven't watched it,
what are you waiting for!

Wednesday, November 21, 2012

Croak



A 3D animation short done by Peng Fong,Shane Ang and myself!

It was a long and tiring process but we had fun doing it :D hope you guys will like it too!

soundFX taken from www.FreeSound.org
 — at NTU School of Art, Design and Media (ADM).

Tuesday, November 20, 2012

"Sweet Dreams"

My very first animatic that i did as part of our school assignment!
it was extremely challenging but very satisfying as well
specials thanks to our amazing storyboard teacher, Davis Vu
and also to my dear friends Shane and Juu
couldn't have done it without you guys!

Sunday, November 18, 2012

hmm

i can safely say that i contribute to majority of the page loads,
cause somehow or another i always seem to end up at my blog while surfing the net, hahaha.
was just looking at the statistics of my blog's visitors
hahaha im quite curious as to who visits my blog
my friends? my relatives? fans? haters? my enemies? serial killers?
always a mystery.
oh wells
just another useless thought in my mind

Rae Morris - Grow

All of the thoughts we waste
Under the weight of the world

Friday, November 16, 2012

Dumb Ways to Die


hahaha so fucking cute!

Lana Del Rey - Body Electric (LIVE)



I sing the body electric, baby.

Memories

my mom said i used to have alot of girls liking me, hahahahahaha now i know why ;)

Rilakkuma Macbook Decal

was surfing the net searching for a nice decal for my macbook pro,
after looking through countless designs,
i've narrowed down my search to these two!
haha couldn't decide on one thus i had my friends to decide for me.
majority voted for "B" and thus i went ahead and purchased it!
can't wait for it to arrive!!! :D :D :D
i even have my desktop wallpaper ready ;)


Tuesday, November 13, 2012

Character Design

Character Design for my storyboards!
one of my first time using digital media to draw
quite challenging as im a noob when it comes to photoshop
but i think im getting the hang of it :D
shall try painting colours in next time heehee!
arghh so many more storyboards to do
how to finish in time!!!

Saturday, November 10, 2012

Lana Del Rey - Bel Air



one of Lana Del Rey's new songs! love it so much
feel like buying this album as well ><
wonder if its for sale in Singapore.
oh btw, i just joined this cover photo contest on Lana Del Rey's fanpage
hope to have your vote! just click on the image below and "like" !
thanks in advance!! ^^

work work

screen shot hahaha
2:19am, 
working on my storyboards 
while watching a horror movie to keep myself awake, 
hahahaha its rather effective!
abit too effective O.O

Friday, November 9, 2012

Dreamworks - Rise of the Guardians

ooo this movie looks promising
but then again since when was dreamworks animation not amazing :D
love how they made Jack Frost look so cool! (pun intended)
makes me wanna bleach my hair too :p
www.riseoftheguardians.com

Wednesday, November 7, 2012

The xx - Islands

I am yours now, so now i don't ever have to leave

Rilakkuma Alarm Clocks!

i think they're damn cute! especially as a pair :D


Saw this pair of Rilakkuma alarm clocks at Bugis Plus earlier today
really wanted the brown one but the white one looks good as well
had quite a hard time deciding thus i just decided to get both!
hahaha i think the auntie saying "the white one is the last piece" really had an effect on me,
I DUNNO IF SHES TELLING THE TRUTH OR NOT
BUT I GIVE EVERYONE A BENEFIT OF A DOUBT,
SHE'D BETTER NOT LIE TO ME OR ELSE I'D, I'D... be very sad.

anyway im really happy with my purchase ^^
oh and they cost $7 each in case you're wondering

Monday, November 5, 2012

Sunday, November 4, 2012

Lenka - Everything At Once

Just a random thought

feel like having a drawing/painting tuition class!
but wonder how much to charge my students..$70,$80,$90 an hour?
and also whether im qualified to do so :/
are there even people in Singapore who pays to have Art tuition?
need to start earning some income of my own
parents aren't young anymore,
its about time they enjoyed their retirement
so many things on my mind :(
adulthood.

Friday, November 2, 2012

Meanwhile at Stanley's...

hahaha i called him a "Geek" cause he got full marks for psychology
and when i asked him to give me a title he said "Procastinator"
which is true to a certain cause im typing this blog post instead of doing my work hahahahaha
okay off to do my work now! ;p

Thursday, November 1, 2012

Pitchstop@NTU

Aglio Olio from Pitchstop@NTU!
$6 for the pasta, $1.50 for the cream soup and the cup of coffee!
the pasta was really yummy!!


Had a really nice chat with Shane and Juu at Pitchstop earlier today
it was my first time eating there, the queue was quite long but the food came rather fast!
The ambience was not bad too, definitely worth going again :)

#foreveralone


me: hi yaokhuan
yaokhuan: yo sup!
me: such a cold weather today huh
yaokhuan: yeah man, itd be awesome if i could sleep now though
me: haha ikr, too bad we have a test to study
yaokhuan: sigh.. time to go back to studying
me: alright all the best!
yaokhuan: yeah man you too! take care
me: ^^

*how i feel on twitter*